Návrh a tvorba landing page

Landing page – stránka, která konvertuje

Pojem landing page není v online marketingu tak často využíván, považujeme jej dokonce za poněkud podceňovanou taktiku. Většinou se hodně hovoří o návštěvnosti, tedy o důležitosti toho, aby Vaši nabídku vidělo co nejvíce relevantních uživatelů. Nicméně konverze je ve skutečnosti to, o co běží. Nestačí, aby se uživatelé dostali na Váš web. Hlavním cílem je, aby na webu udělali akci, pro kterou jste web vytvářeli – registrovali se na seminář, koupili produkt, registrovali se k odběru novinek.

Podívejme se na věc řečí čísel. Řekněme, že běžná webová stránka má konverzi 1%, tedy ze 100 návštěvníků právě jeden udělá to, proč byla webová stránka vytvořena. Řada firem se proto, aby dosáhla vyšší konverze, snaží dosáhnout vyšší návštěvnosti. Jestliže přivedete na své stránky o sto více návštěvníků, získáte jednu další konverzi. To zní velmi jednoduše, nicméně zvýšení návštěvnosti o 100% proto, abyste získali pouze jednu další konverzi, je ve své podstatě dost těžké a může stát dost peněz.

Návštěvnost není vše

Existuje však jiný způsob. Místo, abyste se starali nejprve o návštěvnost, zaměřte se trochu na to, co už vlastně máte. Kam přivádíte internetové uživatele. Ať už se na Váš web uživatelé dostanou z vyhledávání, či z nějaké marketingové kampaně, vždy přijdou na určitou stránku – říkejme jí landing page. Nemusí to být ani zdaleka úvodní stránka Vašeho webu. Naopak, měla by to být stránka, která co nejvíce odpovídá tomu, proč na Váš web uživatel přichází.

Zabýváme se optimalizací landing page, což vlastně znamená úpravu designu, zvýraznění klíčových zpráv a výzev k akci. Tyto aktivity vedou k tomu, že konverze takové landing page se podstatně zvýší – místo 1% může být např. 3% – tedy ze 100 návštěvníků budete realizovat 3 konverze.

Použití landing page může být podstatným faktorem úspěchu a při kombinaci s dalšími taktikami, jako například placená reklama ve vyhledávačích, se můžeme snadno přiblížit výsledkům, které se Vám budou opravdu líbit.

Zajímavé statistiky

22%

Pouze 22% firem je spokojeno s mírou konverze svého webu.

71%

71% firem, které dosáhly nárůstů online prodeje, testovalo více landing pages

48%

48% landing pages obsahuje více nabídek

48%

48% marketérů vytváří pro každou novou marketingovou kampaň novou landing page

Mezi naše klienty patří

Související služby

Košík

  • Žádné produkty v košíku.